gamification på
konference
client
Dansk Industri
work
Idéudvikling af unikke kundeoplevelser på salgskonferencen “The Customer is King”, for 350
salgsdirektører
Kan virksomheder GAME sig til nye måder at skabe unikke kundeoplevelser? På DI Handels årlige salgskonference “The Customer is King”, for 350 salgsdirektører i Industriens Hus, har futu specialdesignet et workshop spor. Via Futu´s specialdesignet brætspil dystede 12 hold om de bedste løsninger til at servicere fremtidens kunder.
Fremtidens kundeoplevelser
I tæt samarbejde med DI Handel har Futu specialdesignet fysiske redskaber og faciliteret et workshop-spor på konferencen, hvor salgsdirektører fra hele landet via et spil, idéudviklede, nytænkte og delte erfaringer ift. fremtidens kunder – hvordan servicerer vi dem bedst? I løbet af få timer fik deltagerne helt konkret viden med hjem og DI Handel har fået værdifuld viden som de kan arbejde videre med, til glæde for alle deres medlemmer.
Gamificeret workshop
Futu har bygget workshop og materialer op omkring gamification. De specialdesignede redskaber indeholder klassiske spilelementer, der er tilført scenarier og arketyper ift. fremtidens kunder. Undervejs skal deltagerne registrere deres idéer og input. En meget vigtig del af spillet er det sociale element. Dvs. at folk samarbejder i teams og er i konkurrence mod andre teams. Det øger folks engagement og indlæring.
Idéudvikling
12 teams, 4 challenges, skarp konkurrence, live tidsnedtælling, 2 dommere, præmie til bedste team, nye idéer til forretningsudvikling… Deltagerne var dybt engageret i udviklingen af fremtidens unikke kundeoplevelser, på tværs af brancher.
Kundecentreret læring
Deltagerne gik hjem fra gamification workshoppen med ny viden og indsigt i fremtidens kunder og kundeoplevelser. Efter konferencen kunne DI Handel få stor gavn af alt materialet, ved at analysere alle input og identificere de største udfordringer og idéer til fremtidens kundeoplevelser, der matcher deres medlemmer.